Salgsbetingelser for markedspladsen XLtiger

XLtigers Salgsbetingelser beskriver de vilkår, der gælder for dig som Sælger på vores markedsplads XLtiger. Som Sælger kan du sælge dine produkter direkte til Kunder i Danmark (og senere i Europa). Vores Salgsbetingelser for Sælgere (herefter Salgsbetingelser) sammen med Handelsbetingelser for Kunder (herefter Handelsbetingelser) grundstenene i at sikre, at du og vores Kunder altid får en positiv oplevelse på XLtiger. 

For dig som Sælger er vi 500% unikke som markedsplads, fordi:

 

Vi er unikke for vores Kunder, fordi vi arbejder målrettet for, at alle kunder får den bedste købsoplevelse. Både når de skal finde deres produkter på Markedspladsen og når handlen gennemføres trygt og som aftalt. Læs videre for at se, hvad der forventes af dig som Sælger.

Salgsbetingelserne er en del af vores brugsbetingelser. Ved at sælge på XLtiger accepterer at overholde Salgsbetingelser samt vores Handelsbetingelser (i forhold til dine kunder på XLtiger).

1. Hvad kan sælges på XLtiger

2. Hvad der ikke kan sælges på XLtiger

3. Ærlighed og ordentlighed

4. Kommunikation med XLtiger-Kunder

5. Privatliv og beskyttelse af personlige oplysninger

6. Oprettelse og upload af indhold

7. Styrk dit brand gennem vores Markedsplads

8. God kundeservice

9. Annullering, returnering og ombytning

10. Kommission, tilbudsgivning og abonnement

11. Fragt

12. Integration mellem din webshop og XLtiger

13. Administrationsgebyrer

 

1. Hvad der kan sælges på XLtiger

De fleste almindelige forbrugsvarer og gaver kan sælges på vores Markedsplads. Hos XLtiger sælger vi nye og ubrugte varer. Hvis ikke det er tilfældet, skal det fremgå tydeligt, at der er tale om et demoprodukt, et refurbished produkt, et returprodukt eller lignende.

Vi udbygger, udvikler og vedligeholder løbende vores kategorier med nye produkter.

 

2. Hvad må IKKE sælges på XLtiger

På XLtiger må der ikke sælges produkter i følgende kategorier:

1. Kopiprodukter

2. Produkter, der krænker 3. parts materielle rettigheder

3. Våben

4. Produkter som kan opfattes som uanstændige, racistiske eller chikanerende

5. Let fordærvelige Fødevarer

6. Motordrevne køretøjer

 

3. Ærlighed og ordentlighed

Hos XLtiger værdsætter vi gennemsigtighed. Gennemsigtighed betyder, at du ærligt og nøjagtigt repræsenterer dig selv, dine produkter og din virksomhed.

Ved at sælge på XLtiger, accepterer du, at du:

1. Giver ærlige, nøjagtige oplysninger om dine produkter.

2. At dine priser her på XLtiger aldrig er højere end i din egen webshop.

3. Følger dine egne og XLtigers Salgsbetingelser og Handelsbetingelser.

4. Præsenterer dine produkter præcist med beskrivelser og fotos.

5. Respekter andres intellektuelle ejendom. Hvis du mener, at nogen har krænket dine immaterielle rettigheder på XLtiger, skal du rapportere det til XLtiger via mail til xltiger@integratexl.dk.

6. Leverer den optimale kundeservice og frem for alt undgå at ende i situationer, der udløser administrationsgebyr.

7. At have aktive links til XLtigers forside, og de kategorier du sælger i.

8. Aldrig opretter kopibutikker eller udfører handlinger (såsom at manipulere klik, indkøbskurv eller salg) med det formål at manipulere søgning eller omgå XLtigers Salgsbetingelser.

9. Aldrig koordinerer priser med andre Sælgere.

 

4. Kommunikation med XLtiger-Kunder

Kommunikation med Kunder

Du kan bruge XLtiger-meddelelser (“Meddelelser”) til at kommunikere direkte med dine Kunder. Meddelelser er en god måde for Kunder at stille spørgsmål til et produkt eller en ordre.

Meddelelser må ikke bruges IKKE til følgende aktiviteter:

1. Afsendelse af uopfordret reklame eller promoveringer, anmodninger om donationer eller spam.

2. Chikane eller diskriminering af en Kunde.

3. Kontakt kun Kunder, når de udtrykkeligt har bedt dig om at gøre det.

 

5. Privatliv og beskyttelse af personlige oplysninger

Du er ansvarlig for at beskytte Kunders personlige oplysninger, som du modtager eller behandler, og du skal overholde alle relevante juridiske krav. Som Sælger er du dataansvarlig i det omfang, du behandler brugernes personlige oplysninger. Dette inkluderer gældende databeskyttelses- og privatlivslovgivning, der styrer måderne, hvorpå du kan bruge en brugers oplysninger. For flere oplysninger om den generelle databeskyttelsesforordning, se flere ressourcer på https://gdpr-info.eu og http://gdprandyou.ie.

Din privatlivspolitik skal være ovenensstemmende med XLtigers Salgsbetingelser og Handelsbetingelser.

Hvis XLtiger og din virksomhed synes at være fælles dataansvarlige for personlige oplysninger, og hvis XLtiger sagsøges, bødepålægges eller på anden måde pådrager sig udgifter på grund af noget, du har gjort i din egenskab af en fælles dataansvarlig for Købers personlige oplysninger, accepterer du at holde XLtiger skadesløs.

 

6. Oprettelse og upload af indhold

Som Sælger hos XLtiger har du muligheden for at oprette og uploade en indhold, som produkter, beskeder, tekst, fotos og videoer. For at holde vores Markedsplads ærlig og ordentlig, accepterer du, at du ikke uploader indhold, der er:

1. Misbrug, truende, ærekrænkende eller chikanerende;

2. Uanstændig eller vulgær;

3. I strid med en andens privatliv eller intellektuelle ejendomsrettigheder; eller

4. Falsk, vildledende eller bedrageriske.

 

7. Styrk dit brand gennem vores anmeldelsessystem

Anmeldelser er en fantastisk måde for dig at opbygge et ry på XLtiger. Kunder vil kunne efterlade en anmeldelse, inklusive en til fem-stjerneklassificering og et fotografi af deres køb, inden for 100 dage efter deres vares leveringsdato. Kunder kan redigere deres anmeldelse, inklusive fotografiet, et hvilket som helst antal gange i løbet af den periode på 100 dage.

I den sjældne situation, hvor du modtager en ugunstig anmeldelse, kan du svare Kunden. Hvis anmeldelsen er mindre end 3 stjerner, bør du tilstræbe at give et svar.

Anmeldelser og dit svar på anmeldelser må IKKE:

1. Indeholde private oplysninger;

2. Indeholde uanstændigt, racistisk eller chikanerende sprog eller billedsprog;

3. Være krænkende;

4. Indeholde omtale af forbudte stoffer;

5. Indeholde reklame eller spam;

6. Handle om ting, der er uden for Sælgers kontrol, f.eks. et transportfirma, XLtiger eller en tredjepart;

7. Indeholde trusler eller afpresning;

8. Underminere integriteten af XLtigers ​​anmeldersystem.

 

8. God kundeservice

Vi forventer, at vores Sælgere leverer et højt kundeserviceniveau. Ved at sælge på XLtiger, accepterer du at:

1. Overholde dine forsendelses- og behandlingstider. Sælgere er forpligtet til at sende en vare eller på anden måde gennemføre en transaktion med en Køber på en hurtig måde, medmindre der er en ekstraordinær omstændighed. Vær opmærksom på, at juridiske krav til leveringstider varierer fra land til land.

2. Svar på meddelelser rettidigt.

3. Overhold altid de forpligtelser, du indgår i dine politikker, samt XLtigers Salgsbetingelser og Handelsbetingelser.

4. Løs uoverensstemmelser eller tvister direkte med Kunden. I det usandsynlige tilfælde, at du ikke kan nå en løsning, kan vores tvistløsningsteam hjælpe gennem vores Tryghedssikring. Læs her om dine rettigheder og ansvar vedrørende sager.

5. Hvis du ikke er i stand til at gennemføre en ordre, skal du underrette Kunden og annullere ordren.

6. Som Sælger skal du altid levere god kundeservice og opretholde tilliden hos vores Kunder. 

 

9. Annullering, returnering og ombytning

Vær opmærksom på, at udover XLtigers Salgsbetingelser og Handelsbetingelser har hvert land sine egne love omkring forsendelse, annullering, returnering og ombytning. Du skal følge Dansk lovgivning.

 

Aflysninger

Hvis du ikke er i stand til at gennemføre en transaktion, skal du underrette Kunden via en XLtiger-meddelelse og annullere transaktionen. Hvis Kunden allerede har indsendt betaling, skal du udstede en fuld refusion. Du opfordres til at opbevare bevis for refusioner i tilfælde af en tvist. Alle aflysninger er underlagt vores afbestillingsregler.

 

Den Europæiske Unions fortrydelsesret

Kunder i Den Europæiske Union (EU) kan have ret til en 14-dages “ret til fortrydelse” efter at have modtaget en vare, hvor de kan returnere en vare af en eller anden grund. Detaljerne om denne ret varierer i de forskellige lande indenfor EU. Fortrydelsesretten gælder ikke for speciallavede produkter.

 

XLtigers Tryghedssikring

Vi beder Kunder om at kontakte Sælgere direkte og forsøge at løse eventuelle udestående problemer, før de åbner en sag, ellers vil XLtigers Tryghedssikring vurdere sagen. Af denne grund er det vigtigt, at du overholder dine politikker samt XLtigers Salgsbetingelser og Handelsbetingelser samt regelmæssigt besvarer meddelelser fra dine Kunder.

Kunder kan indgive en sag om en ikke-levering eller en ikke-som-beskrevet vare. Du skal svare på alle åbne sager inden for tre dage eller den tidsramme, der er angivet af XLtiger i sagen. XLtiger kan anmode om din hjælp til at løse en sag, der er åbnet mod din butik. XLtiger forbeholder sig retten til at eskalere en sag tidligt under omstændigheder som Sælgers inaktivitet, chikane, afslag på service, sagsmanipulation og undergravning af XLtiger Tryghedssikrings integritet.

Ved at bruge XLtiger accepterer du som Sælger, at XLtiger muligvis kan bruge dine personlige oplysninger med henblik på at løse konflikter med andre kunder via XLtigers Tryghedssikring. Sager kan indgives under følgende omstændigheder:

 

Manglende levering

En manglende levering sker, når en Køber afgiver en ordre, men ikke modtager varen. Følgende er eksempler på ikke-leveringssager:

1. Der er intet bevis på, at varen blev sendt til Kunden.

2. En vare blev ikke sendt til den adresse, der blev angivet på XLtiger.

 

Ikke som beskrevet

En vare er ikke som beskrevet, hvis Kunden kan demonstrere, at den adskiller sig væsentligt fra din produktbeskrivelse eller dine fotos. Følgende er eksempler på ikke som beskrevet tilfælde:

1. Den modtagne vare er en anden farve, model, version eller størrelse.

2. Varen har et andet design eller materiale.

3. Sælgeren beskriver ikke, at en vare er beskadiget eller mangler dele.

4. Sælgeren gjorde ikke opmærksom på, at varen ikke var helt ny.

5. Kunden modtog den forkerte mængde produkter (f.eks. Købte Kunden tre produkter, men modtog kun to).

6. Varen er blevet annonceret som autentisk, men er ikke autentisk.

7. Varens tilstand er forkert gengivet (f.eks. Beskrives varen som ny, men er brugt).

 

Ikke som beskrevne sager kan også indgives til for sen forsendelse.

For at kvalificere sig som for sen forsendelse, skal Kunden fremlægge bevis for, at en eller flere af disse betingelser er opfyldt:

1. Produkterne blev bestilt til en bestemt dato eller begivenhed.

2. Varen(e) gøres ubrugelige efter denne dato.

3. Sælgeren sendte ikke produktet eller produkterne i henhold til deres behandlingstid eller den dato, der er aftalt i meddelelser.

Såfremt XLtiger bestemmer, at en vare ikke er som beskrevet, skal du tilbagebetale ordren, inklusive original forsendelse og returforsendelse.

 

Ikke kvalificerende sager

Nogle tvister er ikke kvalificerede til XLtigers Tryghedssikring. Disse inkluderer:

1. Produkter, der er beskadiget under transport (hvis de er ordentligt pakket af Sælgeren).

2. Genstande, der er ændret, brugt, slidt, vasket eller kasseret efter modtagelse.

3. Produkter, der modtages efter den aftalte leveringstid på grund af forsinkelser i forsendelsen.

4. Produkter, der returneres uden returaftale.

5. Produkter, der er nøjagtigt beskrevet, men ikke lever op til Købers forventninger.

6. Omkostninger ved forsendelse af tvister.

7. Produkter, der købes personligt.

8. Produkter, der er forbudte at sælge på XLtiger.

9. Transaktioner, hvor betaling ikke foretages via XLtiger.

Når en tvist ikke er berettiget til vores Tryghedssikring, opfordrer vi begge parter til at samarbejde for at komme frem til en fair løsning. I særlige tilfælde kan XLtiger pålægge Sælger på rimelig vis at kompensere en Kunde.

 

10. Kommission, tilbudsgivning og abonnement

Som Sælger kan du sælge på XLtiger helt uden faste omkostninger og med yderst rimelige kommissionssatser. Det eneste du skal gøre, er bare at oprette to gode tilbud til vores kunder ugentligt fra et aftalt starttidspunkt.

 

Lav to gode ugentlige tilbud og slip for det faste abonnement.

Som noget helt enestående tilbyder XLtiger vores sælgere en attraktiv aftale, hvor du hver uge skal lave to nye tilbud. Dine tilbud kan så eksponeres i vores reklamer, nyhedsbreve, på forside og kategoriforsider. Jo flere kliks og jo højere konverteringer der er på dine tilbud, jo mere eksponeres de.

Som Sælger får du således gratis markedsføring og sparer abonnementet, samtidigt med XLtiger bliver endnu mere attraktiv for vores kunder.

Der er simple krav for de 2 tilbud, du som Sælger skal give. Dine tilbud skal som minimum være så attraktive, at de får kliks og konverteringer. Dine tilbud skal være til en lavere pris end alle andre steder de annonceres af dig og dine affiliates i tilbudsperioden.

Dine to gode tilbud erstatter vores faste abonnement. Vi vil løbende rapportere til dig, hvordan dine tilbud klarer sig klikmæssigt og konverteringsmæssigt. Hvis dine tilbud ikke performer i en periode, drøfter vi forbedringsmuligheder med dig. Hvis dine tilbud fortsat ikke performer, forbeholder vi os ret til som en sidste udvej at skifte dig til fast abonnement med en måneds varsel.

Fast abonnement

XLtiger opkræver dig for et fast abonnement pr. webshop på kr. 199,-. Pr. måned. Abonnementet opkræves forud og kun hvis din webshop ikke er omfattet af ordningen med to ugentlige tilbud.

 

 

Kommissionssatser for brug af XLtiger

Hos XLtiger opkræver vi en som standard en yderst rimelig kommission på 12%. Visse produktkategorier med særlig lav avance er undtaget og har deres egne kommisionssatser herunder:

Kategori

Kommission

Computere

7%

Computer tilbehør

12%

Spil, programmer og software

12%

Spil konsoller

7%

Mobiltelefoner

7%

Kamera & foto

7%

HiFi & Lyd

7%

TV

7%

Elektronik tilbehør

12%

Hvidevarer

7%

Husholdning

12%

Gør-det-selv værktøj

12%

Dæk

10%

Cykler

10%

Smykker

12%

Musikinstrumenter & DJ

10%

Bøger

12%

Ure

12%

Hus & have

12%

Kæledyr tilbehør

12%

Sport & fritid, bagage

12%

Borddækning & spisning

12%

Sengetøj & gardiner

12%

Møbler

12%

Hjem & livsstil

12%

Andre

12%

 

11. Fragt

Som Sælger kan du selv fastsætte den pris på fragt som Markedspladsens Kunder ser ved checkout. Køber Kunder varer fra flere Sælgere i samme checkout vil hver Sælgers fragtpris blive vist. Køber Kunder varer fra en Sælger for et fastsat beløb for mere end aftalt beløb får Kunden gratis fragt for denne sælgers produkter.

Pris på fragt for varer leveret direkte til adresse:  49kr pr. ordre (eller lavere for at gøre Sælger mere konkurrencedygtig, hvis det er aftalt).

Pris på fragt for varer leveret til pakkeshop:  39kr pr. ordre (eller lavere, hvis det er aftalt).

Sælger betaler fri fragt ved et samlet varekøb på minimum: 1500kr (eller lavere hvis det er aftalt).

 

Har du produkter som vejer mere end 20 kg, kan du lave en særlig aftaler om fragt med XLtiger. I så fald skal du gøres opmærksom på behovet.

 

12. Integration

XLtiger har stor erfaring med at integrere webshops med vores Markedsplads. Vi understøtter de fleste webshop-platforme med 100% automatiserede integrationer, hvor dine priser og lagerstatus opdateres løbende og alle dine ordrer overføres direkte til din webshop.

Vi tilbyder alle webshops denne service og kan supportere en yderst attraktiv rabat på normalprisen for integrationer. Normalprisen for en integration er ca. 750 kr. pr. måned. Med vores rabat får du integrationen for kun kr. 199,- pr. måned og den er helt gratis i hele 2020 for integration af din webshop til XLtiger. Kontakt os, og hør om din webshop tilhører de mere end 60% af danske webshops, vi understøtter.

 

 

13. Administrationsgebyrer

Hos XLtiger stræber vi efter at give Vores Kunder den bedst mulige oplevelse på Markedspladsen. Derfor har vi sammensat en liste over administrationsgebyrer, som vi forbeholder os retten til at opkræve fra Sælgere, der i gentagne tilfælde ikke prioriterer det rette serviceniveau til vores kunder. Dette er alene en mulighed for at sikre, at kunder hos XLtiger altid kan følge sig trygge ved at handle på Markedspladsen og gavner altså derfor både alle Sælgere samt XLtigers kunder. Derudover dækker det også vores omkostninger til håndtering af tvister. XLtiger ønsker ikke, at vores Sælgere pålægges administrationsgebyrer, men det kan være nødvendigt i visse tilfælde – dette vurderes udelukkende af XLtiger og kun med henblik på at sikre den gode kundeoplevelse. Taksterne finder du her på nedstående liste:

1. Ordren er afsendt væsentligt senere end aftalt

KR. 200,-

2. Varen er for eksempel IKKE markeret som brugt, hvis det altså er tilfældet.

KR. 500,-

3. Ordren er IKKE afsendt korrekt (kunden modtager ikke sine produkter)

KR. 500,-

4. Køber modtager forkerte produkter / forkert mængde

KR. 200,-

Hvis betingelserne for at være Sælger hos XLtiger bliver brudt gentagende gange, forbeholder vi os ret til at udelukke Sælger fra Markedspladsen.

 

----------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Opdateret d. 15-07-2020 / Risskov.