FAQ for Webshops

Her kan du finde svar på de mest stillede spørgsmål (opdateret 17-7-2020)

 

Hvorfor skal jeg sælge mine varer på XLtiger?

  • Det er frit ekstrasalg for din webshop - du kun skal betale vores lave salgskommission på dine ordrer.
  • Du får brandet din webshop på en helt ny kanal. 
  • Vi leverer integrationen helt ind til din webshop.
  • Du får opbygget ny erfaring og kompetencer i markedspladsslag som du kan bruge til yderligere ekspansion af din webshop.
  • Du kan støtte et godt dansk initiativ for at bevare dansk onlinehandel som vi kender den i dag.
  • Der er ingen binding.

 

Hvad koster det mig at komme i gang med at sælge på XLtiger?

  • Vi opkræver dig ingenting for at komme i gang, ligesom vi klarer opsætninger og kategorisering for dig. Det eneste du behøver, er at investere lidt arbejdstid i at udvælge de produkter, du vil sælge på XLtiger, så klarer vi resten.

 

Hvilke webshopsystemer (CMS'er) kan sælge på XLtiger?

  • Vi understøtter alle de største dansk webshopsystemer bl.a. Dandomian, Samrtweb, Wannafind, ScanNet og Magento. Hør om dit webshopsystem kan understøttes.

 

Hvad er mine faste omkostninger til salg på XLtiger, hvis jeg bruger introduktionstilbuddet?

  • Ingen faste omkostninger overhovedet de første 12 måneder eller frem til 1. september 2021. Du skal kun betale vores lave salgskommission for de varer du sælger.
  • Gratis integration til opdatering af produktbeskrivelser, priser og lagerstatus mellem din webshop og markedspladsen.
  • Garanteret lav salgskommission på max.9,5%  i 12 måneder, vi klarer alle omkostninger på XLtiger til markedsføring og kreditkortindløsning. 
  • Vi giver gratis ordreintegration oveni i 6 måneder til XLtiger (værdi 1794 DKK), når din samlede sætning runder 100.000 kr. på markedspladsen.
  • Ingen binding.

 

Hvordan vælger jeg hvilke produkter, der skal sælges på XLtiger?

  • Det gør du i din webshop. Afhængig af webshopssystem knytter du dine produkter til et feed, et sproglag eller en kategori og så klarer vores integrationer resten. 

 

Hvordan opdaterer jeg mine produkters priser og lagerstatus?

  • Det klarer vores integrationer. Flere gange dagligt opdaterer vi dine produkter på XLtiger med lagerstatus og pris.

 

Hvad sker der når jeg får en ordre fra Xltiger?

  • Du får en mail som du skal bekræfte. Først når du har bekræftet ordren, er den gældende.
  • Har du vores ordreintegration, vil den sørge for, at ordren lander i din webshop og du kan håndterer ordren som alle andre ordrer i din webshop.

 

Hvordan afregnes ordrer fra XLtiger?

  • XLtiger klarer afregningen med kunden. Ca. hver 14. dag afregner XLtiger med alle vores webshops.

 

Hvad med fragt?

  • Lave fragtomkostninger øger din webshops konkurrenevne og gør dine produkter mere attraktive på XLtiger.
  • Du kan selv sætte op til to fragtpriser, en for direkte levering (max. 49 kr.) og en for pakkeshop (max. 39 kr.). Fragtprisen tillægges kundens ordre og afregnes sammen med ordren.
  • Du skal selv sætte et fri fragt maksimum, hvor du giver fragten. Fri fragt maksimum må hæjest være 1500 kr
  • Har du produkter som vejer mere end 20 kg. kan der laves specielle aftaler.